august 20, 2008

Inca o fila. Sau fila.

În toate ce sunt e-o ultimă filă
Ce-ncheie-un capitol, o carte, un veac,
O viaţă, un vis, o luptă febrilă
Şi chiar o durere lipsită de leac.

Nu tot ce există-i făcut să dureze,
Nu toate în lume au trup de idilă.
Chiar taina-i făcută cândva să-nceteze
Trecând descojită prin ultima-i filă.

Adesea mă-ntreb cât timp va dura
Păcatul, cu dinţii lui de torpilă,
Cât timp vrăjmaşul viclean va-nşela...?
Căci ştiu că şi el are-o ultimă filă.

E-o ultimă filă în Harul divin
Cu-atâta iubire şi-atâta iertare;
Şi el se sfârşeşte şi-apoi, ori în chin
Vei sosi, ori în noua splendoare.

E-o ultimă filă şi-n Sfânta Scriptură,
Spre ea grăbeşte întreaga zidire.
Şi-un pod ridicat peste marea spărtură
Aici o Mireasă, dincolo un Mire.

E drept că sub soare e-un ciclu în mers
Chiar timpul aleargă, gonit fără milă.
Amurg, răsărit şi-acest Univers,
În ele-s înscrise o ultimă filă.

Curând va-nceta această cadenţă,
Pământul trăiva-şi ultima filă;
Cristos va apare şi-n sfânta-I prezenţă
Znaga de fapte va fi inutilă.

Ceea ce Domnul vrea şi aşteaptă
E-o inimă nouă, curată, umilă.
Cei ce-or păşi pe-a gloriei treaptă
Sunt cei consemnaţi în veşnica filă.

Privesc cu nădejde la ultima filă
Şi văd în tiparu-i un cer luminos.
Ultimul semn în ea e-o ştampilă,
E viza semnată de Domnul Cristos.


Oct.19.2006, Nicholas Dinu
[Multumesc Oana pentru descoperire:)]

Nu are rost sa subliniez prin versuri pe cele ce isi gasesc ecou in mine.
Te las sa le vezi pe toate la fel si sa le simti pentru tine pe cele ce striga in tine.
Si te las sa le raspunzi. Sa nu le ignori, pe cuvinte, asa cum am facut eu odata. Credeam in ele dar le-am uitat. Mi-a dat seama de asta brokerashul, cand mi-a raspuns. :)
Da, le voi astepta rabdatoare altadata, nemaiumbrindu-le importanta cu altele.
Ultima fila...si acum. A ce?

Niciun comentariu:

Interesaţi de pagina de viaţă