mai 10, 2008

Samson si Eva

Tocmai am revizuit impresiile lasate de studenti pe cartonasele de vineri seara, dupa filmul Samson si Eva, in regia lui Catalin Dupu.

Nu a fost ce ne-am asteptat noi sa fie, dar Dumnezeu intotdeauna le face pe toate altfel decat ne asteptam noi. Nu stiu cum de nu ne invatam minte sa nu mai avem asteptari foarte categorice si stricte...oricum nu noi suntem la pupitrul de comanda. Zic
noi, cei care am predat comanda Atotputernicului.

Dar sa revin la studenti si impresiile lor- de dupa film.

Cateva m-au pus pe ganduri. Concluziile au fost, in general, asemanatoare. Voi cita cateva din ele, imediat.
Dar acum as vrea sa scriu despre ceva ce s-a vorbit in sala. Spuneau ca exista doua elemente care sunt principale pentru tineri, si anume: cariera si viata sentimentala- dragostea, cum i-au spus ei.
Si intreba cineva...cum sa facem sa le echilibram? Ca e clar ca nu se poate una fara alta...cum le echilibram, atunci?

Si m-am gandit....exista un al treilea element care le echilibreaza atat pe acestea doua, cat si viata noastra intreaga. E Dumnezeu, implicat in viata mea, fara de care iubirea este doar ...un mare altceva, un mare fals; iar cariera, o mare risipa de tot ceea ce insemn eu, o mare oboseala si alergare in zadar.

EL ESTE. Cel fara de care orice altceva e un mare nimic, destinat vanului.

Asta am vrut sa zic...cu al treilea element, esentialul.

Si acum, cateva citate din studenti:[ cu comentariile mele, bineinteles, ca nu pot sa nu:P]

"A tratat un subiect foarte important pentru noi tinerii: ce este mai important in viata ? Cariera sau iubirea ? Si in ultimul timp am avut ocazia sa cunosc multi oameni care au reusit in viata si totusi nu erau impliniti. Pentru ca pana la urma nu ramanem cu ea. Aceasta e si lectia pe care trebuie sa o invatam- cu cat mai repede cu atat mai bine. Fara dragoste nimic nu e, dar poate nici numai cu ea. Cine stie ? "


Asa e. "Fara dragoste nimic nu e, dar poate nici numai cu ea." Stie Dumnezeu, si stim si noi. Pentru ca daca nu e El, nu e nici dragoste si nici altceva de calitate. Doar impresii ca ar fi ceva.

Si, dupa cum spuneam, concluzia serii:
"Daca dragoste nu e , nimic nu e… "

Cineva a ajuns la o alta concluzie, diferita de a tuturor...poate ii era foame:P
"Dragostea trece prin stomac. "

Chiar acum eu as zice altceva: Dragostea trece prin inima fizica, biologica, pentru ca prea bate.

Dar sa revin...

"Interesant, un pic ambiguu, dar cu multiple semnificatii si invataminte"
Ma bucur ca inca cineva a observat ca au fost multiple semnificatii.
Era un poet tare bun Samson Ionascu:"Esti prea frumoasa ca sa te murdaresc cu versuri." Buna replica. Si a mai fost una, si mai buna, dar nu o mai stiu. Dar stiu ca a fost. Si imaginea cu degetele....a descris perfect. As vrea sa o fi vazut si voi. Dar asta este o alta poveste...

"Tema mi s-a parut interesanta, a scos in evidenta faptul ca daca nu exista dragoste si echilibru in viata, te autodistrugi."

Daca nu traiesti pentru Dumnezeu si nu esti gata sa mori zi de zi pentru El si gloria si placerea Lui, atunci te autodistrugi. "Restul....sunt detalii."- spunea cineva, daca bine imi amintesc.

"Pe langa atmosfera placuta care se asternuse in sala am fost surprinsa si de tema filmului, care m-a facut sa ma gandesc la Dumnezeu si la viata in familie. Prin urmare, parerea mea este ca daca crezi in Cuvantul Domnului , El te va ajuta, iar tu vei gasi adevarata iubire, fericire, iar daca nu, va aparea un moment cand Domnul iti va da posibilitatea de a alege din nou drumul pe care vrei sa mergi."

- O lectie. O lectie de pagina. "...daca crezi in Cuvantul Domnului , El te va ajuta, iar tu vei gasi adevarata iubire, fericire,..."

Ce sa mai zici? In fatza unei astfel de credinte? Multumim , Maia.


Domnilor, fetelor...voi ati gasit legatura intre Samson si Eva si intre cei biblici si film?

Sincer, mie mi-a trebuit ajutor in a gasi legatura intre Samson si Eva. Pentru asta, multumesc Alex.
Dar intre personajele, ideea biblica prezentata asa frumos de Alex miercuri seara, si film, poate ma va lumina cineva, candva.

Dar, dincolo de numele filmului, continutul si ideea principala si altele, gasite de mine, le-am prins sensul.
Altii nici pe asta:P

Dar e bine si asa rau.
Noapte linistita si plina de luna sa aveti.

Un comentariu:

Anonim spunea...

...ce m-o urmari "iubirea" asta asa...k de la o vreme numai de "ea" am parte ...dar doar in varianta scrisa:)) ia maine sa scrii un blog despre vecina de la doi k poate pe ea o rumeg mai ushor:D

Interesaţi de pagina de viaţă